Przedtreningówki?

Pre-Workout

PW to grupa suplementów do stosowania przed treningiem w celu "zmotywowania" naszej psychiki do wydajniejszego treningu. W trakcie ćwiczeń nie odczuwamy tak zmęczenia.

W najprostszej polecanej formie może to być mocna kawa z ekspresu (kofeina). Zaparzana najlepiej ze świeżo zmielonych ziaren.

Bardziej zaawansowani mogą sięgnąć po "chemiczny" PW mający w składzie beta alanine, agmatyne, arginine, cytruline. Warto równocześnie z przedtreningówką stosować monohydrat kreatyny. Istnieją nawet gotowe mieszanki PW z kreatyną w składzie.

PW nie warto jednak nadużywać w celu oszukiwania zmęczenia. Najlepszy efekt uzyskamy gdy jesteśmy wyspani i wypoczęci czyli w pełni zregenerowani.
Jeśli zastosujemy przedtreningówkę gdy jesteśmy zmęczeni, zestresowani, głodni np. po pracy - może to przynieść odwrotny efekt. Bardzo łatwo wtedy o przetrenowanie i gorszą regenerację. W pewien sposób oszukujemy nasz system nerwowy i łatwo o kontuzję stawów, mięśni i osłabienie naturalnej odporności organizmu. W trakcie treningu jeszcze tego nie odczujemy, dopiero później.

Kolejnym typowym błędem ćwiczących z PW jest zbyt szybkie, nagłe zwiększanie obciążeń. Może to spowodować niepotrzebne kontuzje np. stawów.

Podsumowując PW to dobre suplementy (ale nie są niezbędne) dla ludzi ćwiczących z głową.



Komentarze